Waar leiders zijn, zijn volgers. Volgers geven de leiders hun leiderschap status.  Steeds vaker zijn de wensen van de volgers bepalend voor de richting van de hele groep.  Met onze partners en opdrachtgevers bepalen we hoe de relatie en interactie tussen volgers en leiders effectiever wordt. Dit doen we bij het samen bepalen van de strategie en bij het vanaf de werk- en winkelvloer effectief uitvoeren van die gekozen richting. In verbondenheid, vertrouwen, vrijheid met plezier voor iedereen.

 

Het Neuro Leadership Institute (NLI) behoort tot de meest invloedrijke onderzoek instellingen ter wereld. Als lid van NLI delen wij hun doel om door een beter begrip van het menselijk brein tot een verbetering van performance, leiderschap, leren en cultuur te komen. Wij passen de laatste inzichten uit de neurowetenschap toe in onze programma’s over besluiten nemen, problemen oplossen, samenwerken in teams, het reguleren van emoties en het faciliteren van veranderingen.

Ieder jaar bezoeken wij met een aantal partners de NLI Summit in New York.
Interesse om mee te gaan laat het ons weten: 0887766050.

 

SPARK is gericht op de kracht en potentie van de medewerkers, omdat zij het verschil maken. Het is de passie, creativiteit, verbeeldingskracht en het doorzettingsvermogen van mensen die groei en innovatie te weeg brengen. Bovendien vormen arbeid en de daaraan gerelateerde kosten een groot deel van de bedrijfskosten. Dat betekent dat het vergroten van het rendement op workforce grote impact heeft op het bedrijfsresultaat.

SPARK is een aanpak om het ondernemerschap op de winkelvloer aan te jagen. SPARK gaat over het creëren van energie vanaf de “werkvloer”; het activeren en ontwikkelen van gezamenlijk creërend vermogen. Dat doen we door mensen meer te verbinden met de organisatie, door belemmeringen weg te nemen en vooral te denken in kansen en mogelijkheden.

Het idee voor SPARK is ontleend aan de metafoor van een rivier waarbij stepping stones de stroom versnellen en ervoor zorgen dat de rivier van kabbelen naar bruisen transformeert. Zo is het ook met organisaties. Alle energie is in potentie aanwezig. Je hoeft het alleen maar te activeren.

 

Toenemende concurrentie, veranderingen in demografie en consumentgedrag aangejaagd door nieuwe technologie daagt bedrijven uit om zich te blijven ontwikkelen en waarde voor haar klanten te bieden. Prijserosie en margeverlies ligt op de loer.

Veel bedrijven zien het gebeuren en onderkennen de situatie. Maar toch ontbreekt dit perspectief voor vele ondernemers. Operationele druk, te weinig tijd of middelen en de afwezigheid van een tastbare aanpak komen ons allen bekend voor.

De rol van de fysieke winkel in de customer journey verandert. Bezoek aan een winkel wordt een keuze en is niet langer een noodzakelijkheid. Fysieke winkels zullen zich moeten blijven ontwikkelen. En winkels als attractieve Points of Engagement, gebaseerd op een combinatie van Expertise van het personeel en Experience (beleving) van de winkel bieden nieuwe mogelijkheden.

Een onderscheidend aanbod is daarbij cruciaal.

Al die vernieuwing zorgt ervoor dat ondernemers binnen pakweg vijf jaar een groot deel van hun marges en opbrengsten zullen moeten halen uit andere stromen dan vandaag. Met andere woorden: voortdurend innoveren en veranderen is de boodschap. Maar de vraag blijft natuurlijk hoe je eraan begint en hoe je concreet gestalte kan geven aan innovatieve ideeën en dus de vernieuwing kan laten bruisen.

Mensen en bedrijven hebben nagenoeg een onbeperkt potentieel om nieuwe producten en diensten in verkoopbare marge om te zetten. Kan je deze kracht ontsluiten, dan heb je uitzicht op steeds nieuwe verdiensten uit een steeds uniek aanbod.